Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Inga-Lina - 3 oktober 2008 12:17

Nu går vi in i hösten, Bokmässan är över, och jag vill hinna fylla frysen med svamp. Bokmässan blev en riktigt glad upplevelse - mitt seminarium om mödrar och döttrar var välbesökt, jag fick signera en massa böcker och blev bjuden på fina middagar och det sista jag såg innan jag somnade på hotellrummet var en stor blombukett som förlaget hade skickat. Kort sagt kände jag mig som en riktig författare, eller snarare som Askungen på bal - de korta stunderna av glamour är ju kanske det som motiverar en under de oändligt ensamma dagarna när man bara skriver och läser, läser och skriver. Väl hemma fick jag två otroligt trevliga läsarbrev - kan inte låta bli att skryta lite.


Jag minns inte att jag någonsin läst en bok som rört sig över ett så brett fält. Det är lätt att tycka om människorna du skriver om, de känns så "mänskliga". Befriande i dessa tider då vi översköljs med shabloner.

Jag har aldrig tänkt på att alla de fasansfulla känslor man tillskriver de som våldtas skulle vara släkt med den sk hederskulturen. Det är tänkvärt. 


Herregud, Inga-Lina, vilken underbar bok! Den är ju så ROLIG!  En riktig höjdare. Det var verkligen länge sedan jag skrattade så mycket, och hög dessutomt, medan jag läste en bok. Började idag och har nu kommit  drygt halvvägs. Kan inte sluta läsa.

... Jag har läst ut Drottningflickan nu. Helt ärligt så är det en av de mest intelligenta romaner jag läst.


Nu hoppas jag bara innerligt att alla som köpt boken på mässan läser den, och tycker till. Det allra bästa är om folk gillar vad jag gjort och rekommenderar boken till sina nära och kära. Men ALLA synpunkter är välkomna - jag är ännu inte en trollkarl, jag är bara en lärling.


I onsdags var jag ute i skogen, men det började störtregna och vi fick fly. Hittade skydd på Sollentuna skytteförenings veranda - tack! På lördag gör vi ett nytt försök, och jag hoppas verkligen på brittsommarväder.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards